La aproape doi ani după ultima victorie românească pe legendarul circuit de Grand Prix Spa-Francorchamps, Racing League Romania powered by BMW sosește pe circuitul virtual din munții Ardeni pentru etapa a șaptea a sezonului actual.

P90388118-highRes

A doua parte a sezonului de curse virtuale din Racing League Romania powered by BMW aduce modelele BMW M3 E30 DTM la Spa-Francorchamps, iar luptele pentru pozițiile de top în campionat se conturează din ce în ce mai bine.

Manșele pline de acțiune din etapa precedentă, desfășurată la Virginia International Raceway, s-au dovedit a fi subiect de dezbatere pentru comisari, aceștia având de analizat numeroase incidente ca urmare a duelurilor din pluton. Daca în etapele anterioare trendul părea să aibă o pantă descendentă, pista americană a marcat o inversare, iar cele mai notabile decizii au fost acordarea a două suspendări pentru etapa de la Spa, dar și penalizarea învingătorului din manșa secundă, Alex Cascatău. Acesta a fost găsit vinovat pentru atingerea unui alt concurent la startul celei de-a doua manșe și a pierdut astfel singura victorie din acest sezon.

P90388119-highRes

P90388120-highRes

P90388121-highRes

Cascatău speră însă la un parcurs mai bun la Spa-Francorchamps, un circuit care are o însemnătate aparte pentru pilotul constănțean, acesta bifând ultima victorie românească la Spa, la bordul unui BMW Seria 3 Clubsport Trophy, în 2018. În viața reală el are un pole-position și trei podiumuri în contul său pe renumitul circuit, concurând predominant cu modele BMW în Ardeni.

Alte penalizări notabile au fost aplicate fruntașilor pe VIR, modificând substanțial podiumul celei de-a doua curse. Radu Dumitrescu a fost sancționat pentru incidentul avut cu Cristian Berindea în ultimul tur și a ocupat în clasamentul final poziția a patra. Berindea își adjudecă astfel o nouă victorie, urmat de Robert Prepeliță și Lukas Hellmann, amândoi fiind la prima prezență pe podium în Racing League Romania. Ocupantul poziției a doua în clasament, Andrei Bechir a fost și el penalizat cu 10 secunde, după un incident cu Mihai Neg debutul întrecerii.

P90388124-highRes

P90388131-highRes

Începând cu această etapă, The Car Guys, site-ul de profil auto din Cluj-Napoca, devine partener media al Racing League Romania. Odată cu Spa-Francorchamps, imaginile din comunicatele de presă vor fi create de Claudiu Morar, fotograf The Car Guys, într-o nouă încercare de a folosi skill-urile dobândite în realitate și pe plan virtual. Modul foto din Assetto Corsa a fost folosit pentru a captura grila de modele BMW M3 E30 DTM în acțiune și a reda în fotografii viteza celui mai de succes turism de competiție din istorie.

Profilele protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: https://bit.ly/BMW_eSports

Victoriile de pe Spa-Francorchamps vor fi răsplătite de către Motul și Crama Histria- parteneri ai Racing League Romania powered by BMW. Motul va oferi vouchere pentru schimburi de ulei sau obiecte de merchandising - geci, tricouri, șepci și alte produse Motul - învingătorilor de curse, iar Crama Histria va recompensa ocupanții podiumurilor din fiecare manșă cu gusturile alese ale vinurilor dobrogene.

P90388132-highRes

P90388133-highRes


Reluarea etapei a șasea, de pe Virginia International Raceway, poate fi revăzută aici: https://bit.ly/RLR_S5_Etapa6

Al treilea episod al podcastului RLR este disponibil aici: https://bit.ly/RLR_Podcast_E3

Motorsportul virtual pregătește a șaptea etapă pe legendarul circuit Spa-Franchorchamps, duminică 26 aprilie, pentru care precalificările sunt deschise până duminică la ora 16:00.

Înscrierile sunt deschise pe tot parcursul sezonului, iar procedura și detaliile sunt disponibile pe forumul Racing League Romania: bit.ly/Forum_RLR.

Noul sezon din RLR powered by BMW poate fi urmărit integral în transmisiune live pe pagina de Facebook BMW România și pe canalul de YouTube Racing League Romania.


P90388137-highRes

P90388139-highRes

P90388145-highRes

P90388141-highRes


Programul etapelor (în direct):

20:25 Începutul transmisiunii - 5 minute

20:30 Calificări - 10 minute

20:40 Pauză - 5 minute

20:45 Manșa 1 - 30 minute

21:15 Pauză - 5 minute

21:20 Manșa 2 (grilă inversată pentru top 10) - 30 minute

21:50 Interviuri cu ocupanții podiumurilor - 10 minute


Calendarul competițional:

Etapa 7 - 26 aprilie - Circuit de Spa-Fracorchamps

Etapa 8 - 3 mai - Zandvoort

Etapa 9 - 10 mai - Kyalami Grand Prix Circuit

Etapa 10 - 17 mai - Brands Hatch GP


Clasament Piloți

Cristian Berindea (Apex Hunters Red) – 219p
Andrei Bechir (Apex Hunters Red) – 164p
Victor Nicolae (East Friendly Racing) – 158p
Cristian Moisescu – 134p
Alex Cascatău (West Competition Racing) – 109p
Radu Dumitrescu (West Competition Racing) – 101p
Victor Taraș (Lunar RO Racing) – 85p
Bogdan Moldovan (WCR Academy) – 71p
Robert Prepeliță – 58p
Bogdan Mutu – 54p


Clasament echipe

Apex Hunters Red (Berindea-Bechir) – 383p
West Competition Racing (Cascatău-Dumitrescu) – 210p
East Friendly Racing (Nicolae-Penghis) – 163p
Lunar RO Racing (Taraș-Hellmann) – 127p
WCR Academy (Moldovan-Georgescu) – 78p


P90388123-highRes

P90388144-highRes


Despre circuit

Inaugurat în 1922, ”triunghiul din Ardeni” făcea legătura dintre localitățile Francorchamps, Malmedy și Stavelot. În perioada interbelică, mândria belgienilor de a avea un traseu cum nu se poate mai rapid a dus la modificări succesive, cea mai notabilă fiind eliminarea Ancienne Douane printr-o urcare rapidă după Eau Rouge denumită Raidillon. Probă supremă de curaj, o evoluție pe două sau patru roți pe vechiul Spa în lungime de 14 kilometri s-a dovedit în repetate rânduri fatală. Normele de securitate au fost cu succes negociate în 1980, găsindu-se un echilibru remarcabil la scurtarea traseului, care a rămas de atunci favoritul majorității piloților din Formula 1 și nu numai.

Reputația acestui loc este consolidată an de an, începând cu 1924, prin organizarea unei întreceri de 24 de ore pe care BMW a câștigat-o pentru prima oară în 1965 cu modelul 1800ti/SA, un an mai târziu această probă fiind inclusă în Campionatul European de Turisme, soldându-se cu triumf pentru Jacky Ickx și Hubert Hahne la comenzile unui BMW 2000ti. Au urmat succese cu 2800CS în 1970 și cu legendarul 3.0 CSL în 1973 și 1976. Tot la Spa s-au înregistrat victorii cu primele generații ale Seriei 5 – E12 în 1977 și E28 în 1982, care au fost apoi urmate de trei coroane pentru 635 CSi.

Încă de la debut, în 1987, M3 E30 s-a dovedit arma supremă în cele 24 de ore de la Spa, grație veteranului Jean-Michel Martin și campionului DTM al stagiunii, Eric van de Poele. Anul următor a continuat dominația BMW, iar în 1990 și 1992 a fost rândul celei de-a doua generații de M3 E30 să intre în istorie. Aceasta rula chiar în specificația din DTM folosită astăzi în Racing League Romania.

Au urmat alte cinci victorii consecutive la Spa pentru varii iterații ale E36, după care cursa a migrat în sfera GT-urilor, unde cel mai de succes constructor din Ardeni a fost nevoit să aștepte 17 ani până când seria victoriilor a fost reluată în 2015 de echipa Marc VDS, la ultima prezență a modelului Z4 GT3. Anul următor, M6 GT3 a triumfat prin ROWE Racing, iar în 2018 s-a scris cea mai frumoasă pagină din istoria echipei Walkenhorst Motorsport, cea de-a 24-a victorie BMW la Spa fiind adusă de Tom Blomqvist, Philipp Eng și Christian Krognes.


Recomandare cinematografică

Cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps din 2015 face obiectul documentarului ”No Limits”, regizat de Tim Hahne. Această producție este centrată pe evoluția echipajului #9, în care fostul campion IndyCar Alessandro Zanardi depășește o nouă frontieră în cariera sa ulterioară accidentului aproape fatal de la Lausitzring. Acesta concurează pentru prima oară într-o cursă atât de lungă și de intensă, alături de două nume de top din DTM: Bruno Spengler și Timo Glock.

Filmul poate fi urmărit on-line, prin serviciul Vimeo on demand, aici:
https://vimeo.com/ondemand/nolimitsfilm


West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Parteneri: BMW România, Motul, Telekom Sport, Michelin Motorsport, APR Competition, 100% Sport, Racing Sim, Crama Histria, The Car Guys


Înscrierile și regulamentul complet pentru Racing League Romania powered by BMW se fac pe forum, unde se găsesc și mai multe informații: http://bit.ly/Forum_RLR

Mai multe despre Racing League Romania:
https://www.facebook.com/Racingleague.Romania/

Pagina de Facebook BMW Romania:
https://www.facebook.com/BMW.Romania/


Comunicat remis de agenția West Competition Racing Promotion
Alexandru Șiclovan

+40729476569

alexandru@westcompetition.ro

P90388135-highRes

P90388146-highRes